10:19:00 PTG

IFTITAH & OBJECTIVE PERSEPSI

Iftitah Persepsi

Penubuhan saf kepimpinan Persatuan Siswa-Siswi Akademi Pengajian Islam (PERSEPSI) merupakan perintis bagi siswa-siswi API agar lebih maju ke hadapan.

Ianya telah ditubuhkan pada 10 Januari 1997. Penubuhan persatuan ini pada mulanya menggunakan nama ISMAS atau Persatuan Pengajian, namun telah ditukarkan kepada PERSEPSI bermula pada penggal kedua sesi 1998/99.

Persatuan ini kini diterajuai seramai empat belas orang ahli Majlis Tertinggi yang telah dipilih oleh siswa-siswi FPI sendiri melalui pilihan raya fakulti yang dipertandingkan setiap tahun di kolej ini. Jawatan-jawatan yang dipertandingkan adalah Yang Dipertua (YDP), Timbalan Yang Dipertua (TYDP), Setiausaha, Penolong Setiausaha, Bendahari, Penolong Bendahari serta lapan orang exco di bawahnya.

InsyaAllah, organisasi yang dibentuk ini mampu menjana pembentukan dan kecemerlangan PERSEPSI khasnya dan KUIM secara amnya ke arah sebuah organisasi berwibawa dan mampu menangkis segala cabaran yang datang berteraskan al-Quran dan sunnah.

Objektif Persepsi

  1. Menjaga kebajikan dan merapatkan silaturrahim dalam kalangan ahli-ahli persatuan.
  2. Merencana dan melaksanakan aktiviti-aktiviti yang melibatkan siswa-siswi API.
  3. Peka dan prihatin terhadap perubahan dan perkara-perkara yang berlaku khasnya di API.
  4. Melahirkan siswa-siswi yang berkebolehan serta berdaya saing untuk membangunkan API.
  5. Membentuk pemimpin yang berkarisma serta mempunyai fikrah Islamiyyah yang mampu menangani isu-isu semasa.
  6. Membantu Akademi dan menjadi perantara antara pihak pengurusan Akademi dengan siswa-siswi API.


Learning how to make your own website

Assalammualaikum..bagi sesiapa yang berminat untuk mempelajari bagaimana membuat laman web samaada berbayar atau percuma hosting dan domain nya,sila email saya...

docitis24@gmail.com

Kita akan mengadakan forum terbuka serta berbincang dengan lanjut dan mendalam akan datang..so for those interested in making your own website or blog,beside making side income (just for part time) for student or full time , and have a lot of enquiries,please don't hesitate to contact me.. thank you..

SalaM Ukhuwah....


0 ulasan: